Stii cum se potrivesc culorile? (II)


Potrivirea culorilor intr-o compozitie este una dintre provocarile cele mai mari pentru multi ! Desi unii o facem fara sa gandim prea mult, este foarte buna o educatie in aceasta privinta pentru toata lumea!


Am extras cateva informatii cu privire la roata culorilor, la modul ei de utilizare, aceasta fiind de importanta majora in orice domeniu al artelor vizuale :)


Eu am invatat aceste lucruri in scoala (nu doar ca mi s-a predat), am invatat de drag, tin minte si acum lectia respectiva, m-a fascinat!

Sper intr-o zi sa-mi iau si o roata a culorilor profesionala, cu multe nuante si valori :p Ca sa am pe ce ma juca :D Momentan folosesc pc-ul, este foarte bun, dar parca altfel ar fi cu cartonul in fata in permanenta sau chiar sa pot potrivi mult mai bine nuantele si valorile.



Sper sa va fie de folos informatiile urmatoare!






Sursa
Tonuri, umbre, tente, nuante, valori
Daca ieri am vorbit despre roata culorilor si culorile de baza (hues) continute, astazi vom vorbi despre varietatile acestora:


* daca adaugam negru unei culori, acesta ii mareste valoarea, o intuneca;
*daca aduagam alb unei culori, acesta o lumineaza;
* dacaa daugam gri de aceeasi valoare ii cream un ton

* tenta (tint) - luminozitate- se obtine adaugand alb unei culori;
* umbre (shades) - saturatie- se obtin adaugand negru unei culori;
* tentele si umbrele redau valoarea
* tonuri (tones) se obtin adaugand gri unei culor; i se mai spune si drumul pe care o nuanta il parcurge catre alb sau negru;
* culoarea, nuanta (hue) termenuls e aplica de obicei la culoarea pura de saturatie 100%, necombinata in prealabil cu alb, negru sau gri;
* sunt 12 nuante de baza: rosu, rosu-portocaliu, portocaliu, galben-portocaliu, galben, galben-verzui, verde, verde-albastrui, albastru, violet-albastrui, violet, violet-rosiatic; mai pe scurt culorile primare, culorile secundare si clel tertiare
* valoarea (luminozitatea) - este luminozitatea sau intunecimea unei culori.





Andra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu