Stii cum se potrivesc culorile? (I)

Potrivirea culorilor intr-o compozitie este una dintre provocarile cele mai mari pentru multi ! Desi unii o facem fara sa gandim prea mult, este foarte buna o educatie in aceasta privinta pentru toata lumea!


Am extras cateva informatii cu privire la roata culorilor, la modul ei de utilizare, aceasta fiind de importanta majora in orice domeniu al artelor vizuale :)


Eu am invatat aceste lucruri in scoala (nu doar ca mi s-a predat), am invatat de drag, tin minte si acum lectia respectiva, m-a fascinat!

Sper intr-o zi sa-mi iau si o roata a culorilor profesionala, cu multe nuante si valori :p Ca sa am pe ce ma juca :D Momentan folosesc pc-ul, este foarte bun, dar parca altfel ar fi cu cartonul in fata in permanenta sau chiar sa pot potrivi mult mai bine nuantele si valorile.



Sper sa va fie de folos informatiile urmatoare!




Sursa
Roata culorilor:- prima diagrama circulara a culorilor a fost dezvoltata de Sir Isaac Newton in 1666, tot el fiind cel care a descoperit originea culorii(1671-1672), in urma unui experiment prin care a trecut o raza de lumina printr-o prisma unghiulara, raza dispersandu-se in spectru.
- astazi, diagramele au si alte reprezentari grafice.
- este compusa din:
* culori primare - rosu, galben si albastru - ele nu pot fi obtinute din amestecul altor culori, insa din amestecul lor intre ele, se obtin alte culori si anume:
* culorile secundare- obtinute daca amestecam in cantitati egale culorile primare : portocaliu (rosu+galben), verde (galben+albastru), violet (albastru+rosu)
* culorile tertiare - se obtin amestecand in cantitati egale o culoare primara cu o culoare secundara: rosu-portocaliu; galben-portocaliu; galben-verzui; verde-albastrui; violet-albastrui; violet-rosiatic

- culori reci: albastru, verde, violet; 
- culori calde: rosu, galben, portocaliu;



Andra,






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu