Zambile din mărgele de nisip în pas herringbone



O dată cu venirea primăverii am o nouă pasiune pentru bijuteriile care înglobează simboluri floristice. Mai mult, am decis să îmi aloc mare parte din timpul dedicat mărgelitului unei colecţii pe care am denumit-o deocamdată Flora. Cu atât mai mult îmi place modelul de faţă cu cât tehnica folosită este una dintre preferatele mele: herringbone sau ndebele sau "os de peşte".


Detaliu din colierul Zambile albastre

Materiale necesare:

- mărgele de 2 mm în culoarea preferată (eu am ales un albastru cristal)
- gută de 0,14-0.15
- ac pentru mărgele


1. Înşiraţi 6 mărgele şi formaţi un cerc trecând acul prin prima mărgică înşirată.


2. Adăugaţi 2 mărgele şi treceţi acul prin a doua mărgică din bază. Repetaţi de încă 5 ori astfel încăt la final să aveţi câte două mărgele între fiecare 2 mărgele din bază. Nu vă îngrijoraţi dacă acestea nu se vor aşeza foarte ordonat, vor reveni la o formă ceva mai exactă după rândul următor.

3. Reveniţi cu acul în prima mărgea înşirată în al doilea pas. Din acest punct începem să lucram în pas herringbone, adică înşirăm 2 mărgele înfigem acul de sus în joc prin a doua mărgea din rândul de mai jos şi de jos în sus prin prima mărgică a seriei de câte două din rândul de mai jos.

4. În acest moment lucurul începe să capete un aspect de stea în 6 colţuri. Nu vă îngrijoraţi, după al patrulea rând (pe care îl veţi lucra tot in pas herringbone ca mai sus), dacă tensionaţi un pic mai mult guta va începe să se formeze cupa zambilei.

5. Continuaţi în pas herringbone până când aveţi pe laterale 8 rânduri de câte două mărgele.

6. La ultimul rând (al 9-lea) veţi adăuga câte 3 mărgele peste cele 2 mărgele din rândul anterior şi câte o mărgea în spaţiul dintre rândurile de câte două mărgele.

7. Zambiluţa este gata.

8. În funcţie de preferinţe sau scopul în care doriţi să o folosiţi (cercei, colier, pandantiv, poate chiar şi piesă centrală într-un inel) îi puteţi aduga în partea de jos a cupei o mărgică de 4 mm), iar în interior o stamină formată din câteva mărgele de o altă culoare.

Spor la lucru şi cât mai multă imaginaţie!

Ruxandra,
RuxyPixy

Un comentariu: