Pictura vestimentara

Pentru cei pasionati de pictura si cei care doresc sa incerce acest tip ori cei curiosi cum se realizeaza o pictura pe o bluza, va voi prezenta ce materiale de lucru sa folositi asta in caz ca sunteti tentati.

Am avut de multi ani ideea de a face si pictura pe vestimentatie dar nu am indraznit de teama de a nu strica nici materialul cat nici culorile.

Prima incercare a fost de a continua o pictura neterminata a unei prietene, mi-era teama sa nu i-o stric, desi dupa asta am facut singura un tricou cu un delfin. Dupa aceasta am tot realizat peste 1000 de modele la comanda. Se fac 4 ani de cand fac asa ceva si sincer imi place.

Ce-ti trebuie pentru a face si tu?
  • culori de textile
  • pensule plate
  • un pahar cu apa
  • creioane de textile, daca textilul este de culoare mai inchisa folositi creioane deschise
  • daca ati gresit desenul si dorit sa stergeti folositi o carpa
  • carioci de textile ori contur
  • planseta de plastic ori carton
  • multa creativitate si spor la lucru

Un mic tutorial cum sa incepeti. Pe interiorul tricoului ori a vestimentatiei pe care o doriti sa o pictati, puneti un carton ori o plansetaa de plastic/lemn pentru a nu trece culoarea prin material de a se pata cu cealalta parte. Daca un tricou este de marimea XXL ori XXXL atasati o planseta de lemn pfl usoara format A2, daca masura vestimentatiei este mai mica, si planseta va fi de fel.
Incepeti sa creionati dupa modelul pe care l-ati propus si incepeti sa pictati textilul. Daca stiti ca materialul pe care-l aveti absoarbe mai repede apa, atunci cand pictati folositi mai putina apa pe pensula, nu se pune culoarea nici in strat subtire si nici prea gros. Daca este prea gros, dupa uscare si spalare s-ar putea sa aveti bucuria sa vi se ia culoarea ca un silicon de pe textil. Rolul culorii trebuie sa intre in fibra si atunci nu veti avea surprize neplacute.

Va pun etapele de trecere a picturii pe care am realizat-o ceva mai de mult:



Pe suprafetele de textile inchise se aplica culoarea alba, o lasati sa se usuce si dupa care interveniti cu alte culori pe ea. Dupa ce ati finalizat pictura, o lasati la uscat circa 1 ora, cu toate ca e de preferabil sa o verificati , posibil sa necesite mai mult.

Dupa uscare, pentru a intra culorile mai bine in fibra, calcam pe partea pictata cu fierul de calcat, daca va este o oarecare teama puteti sa aplicati un cearceaf sau o carpa de bumbac pe suprafata pictata si reveniti pentru circa 5-10 minute pe toata suprafata pictata.




Acum pictura voastra pe tricou este gata! O puteti purta cu placere, o puteti oferi cu drag cadou persoanei dorite ori daca doriti sa faceti un business o puteti vinde.

De mentionat! Vestimentatia pictata se spala numai la 30 de grade fie de mana ori la masina de spalat!! Pe recipientul culorii poate sa fie mentionata si spalare la 40 de grade.



Spor la lucru!


                                                                              Handmade Decorative





2 comentarii:

  1. Mulţumesc pentru precizări! Mi-am cumpărat şi eu culori pentru textile, dar încă n-am făcut mare lucru, fie de teamă, fie din lene. Mi-am pregătit nişte plase de bumbac şi nişte maieuri de pictat, dar mai este mult până departe! A, am făcut totuşi câte ceva, o perdea şi nişte chestii mărunte. Spor la treabă!

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am apucat si eu si fac cu placere, dar mai am ceva de lucrat la partea de design. Am stricat vreo 2 tricouri pentru ca nu prea am reusit sa le corectez sau sa le sterg si au ramas urme. Trebuie sa-mi iasa ceva intr-un final. Spor la treaba, astept cu nerabdare si alte picturi!

    RăspundețiȘtergere