Steampunk - Revolta, Atitudine si Visare Capitolul III* - Tutorial bratara ceas – ‘Time Voyager’ - Partea I

Articol scris de FB Ronnie


1. Primii pasi – ideea si schitarea ei


Probabil fiecare artizan are un fel al lui, unic, prin care isi concepe creatia. Unii se gandesc indelung la modelul pe care vor sa-l realizeze, altii urmeaza un tutorial, altii viseaza modelul noaptea (se mai intampla!) iar altii improvizeaza pur si simplu la fata locului. Sau, cateodata, toate cele de mai sus.

La mine prima data vine ideea in momentul in care vad o piesa care imi atrage atentia. Prin piesa ma refer la un accesoriu, o bucata de material, o forma mai aparte, o mergea etc. La proiectul de fata prima data am vazut ceasul. Un ceas mecanic mic, de dama, marca Slava (Made in USSR – 17 Jewels), care a prins si vremuri mai bune. L-am cumparat din piata obor pentru piese de schimb si am constatat cu surprindere ca functioneaza. In acel moment am stiut ca va deveni o piesa “steampunk”. Asa ca mi-am imaginat respectiva piesa si am schitat-o pe caiet:

Foto 1 – Schita primara

2. Pregatirea materialelor

Imediat ce m-am oprit asupra designului de baza, am cautat materialele din care urma sa confectionez bratara. Am cumparat dintr-un Second-Hand o curea subtire maron care urma sa fie baza bratarii. Din cateva ceasuri cu mecanism, stricate, am scos piesele pe care le doream, adica niste rotite dintate si aratatoarele:

Foto 2 – Procurarea rotitelor dintate si a aratatoarelor de ceas

Am mai folosit sarma aramie, zale si ace cu cap de culoare galben-verzui-antichizat, culori preferate in stilul steampunk:

 Foto 3 – Zale si ace cu cap de culoare galben-verzui-antichizat
Foto 4 – Sarma aramie de diverse grosimi

Cureaua cumparata am taiat-o in trei bucati de cate 16 cm fiecare. Materialul curelei e un fel de piele ecologica, cu fata dubla, material rezistent si destul de dur.

Foto 5 – Cureaua din care e confectionata baza bratarii

Iar acestea sunt uneltele de baza cu care am lucrat: cleste cu “nas” rotund, cleste de taiat sarma, adeziv universal, penseta, pensula, surubelnita, o menghina mica, ac de gaurit, patent normal:

Foto 6 – Unelte folosite
 
 
Partea a doua a articolului, care consta in confectionarea propriu-zisa a bratarii, va veni peste putin timp, asa ca, fiti pe faza! Este un proces complex, dar extrem de interesant si cu un rezultat ce merita tot procesul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu