Cercei din hartie cartonata - tehnica Quilling

Acum ceva vreme am vazut pe un site cercei realizat din hartie si mi-au placut tare mult. Si cum eu deja incepusem sa ma joc in tehnica Quilling, am zis sa incerc si eu cu ce am.Iata pasii pe care i-am urmat :



pentru realizarea unei perechi de cercei avem nevoie de mai multe ustensile :
- Un sablon - pentru a fii siguri ca avem petalele de aceeasi marime
- o scobitoare sau orice alta unealta ce va ajuta la rulatul fasiilor
- 10 fasii de hartie usor cartonata cu latimea de 3 mm
- aracet si lipici.sau numai aracet.
- doua pensule
- un strop de apa
-Lac pentru finisaj
- optional - vopsele acrilice, paiete, nasturasi sau orice va mai trece prin cap



1. Se ruleaza fasiile
2. Se lasa sa se odihneasca in sablon, pentru a capata dimensiunea dorita
3.se scoate din sablon si se pune un pic de lipici sau aracet si se lipeste capatul ramas liber
4. se apasa usor cu degetele la unul din capete pentru a da forma de lacrima
5. potrivim pe masa petalele astfel incat sa formam modelul dorit (floricica)
6. lipim petalele intre ele pentru a stabiliza floarea
7 diluam putin aracet cu un strop de apa (in proportie de cca 2:1 - aracet :apa) si aplicam aceasta solutie cu o pensula peste petalele florilor pentru a le crea o mai buna stabilitate
8. Dupa ce se usuca bine aracetul ornam floricica dupa plac.
eu am aplicat cu o pensula putina vopsea acrilica alba.
9. Aplicam un strat de lac , lasam sa se usuce si repetam, pentru a fii mai bine fixat si a avea un aspect mai ingrijit.
10. Punem o za si tortie si gata avem cerceii numai buni de purtat vara aceasta

La final obtinem asa ceva :

8 comentarii:

  1. nu va suparati ce fel de lac ati folosit pentru hartie?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu ne suparam! In prima imagine este afisat si lacul folosit!

    Este vorba de lacul vernis transparent de la firma Darwi!

    RăspundețiȘtergere
  3. de unde poti lua lacul?

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am gasit pe decocraft uite lick-ul: http://www.decocraft.ro/unelte/unelte-pentru-modelarea-hartiei/unelte-pentru-quilling si mai au si hartie multe modele

    RăspundețiȘtergere
  5. Folositi lac pentru parchet cu apa. Eu asta folosesc. Costa 14 lei cutia de 1kg. Se usuca in 5 min, nu miroase si hartia ramane lemn de tare : ))

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu stiti daca se mai tin cursuri de quilling in bucuresti?m-ar interesa.

    RăspundețiȘtergere