Unelte pentru polimer

Pentru a usura munca cu polimerul, sunt necesare cateva unelte.
Pentru inceput nu trebuie doar cateva unelte, usor de gasit in aproape orice gospodarie.

Suprafata de lucru - cel mai usor se lucreaza pe o suprafata usor de curatat, gen sticla, placi de marmura, granit, gresie sau faianta fara relief. Eu lucrez deocadata pe o bucata mare din inox :)
Polimerul lasa urme de ulei pe hartie, si material, si dizolva unele plasticuri.

Lama pentru taiat - se poate folosi o lama de cutter, de preferabil fara maner, si cel mai usor de folosit este lama mai lata. Atentie la manute. Exista si lame speciale pentru polymer, si cam fiecare mare producator are propria sa gama de lame. Marea majoritate au 3 tipuri de baza: o lama rigida forte ascutita, o lama care se poate indoi folosita pentru diverse forme, si o lama efect zigzag.
Eu folosesc lamele de la Eberhard Faber.



Masina pentru paste - (pasta machine) este acea masina cu care se intinde aluatul pentru teitei.
Este o unealta foarte folositoare, si este folosita la mai toate tehnicile de lucru. In functie de masina si de producator au mai multe sau mai putine trepte de grosime. Treapta 1 este grosimea cea mai mare si treapta 6 este cea mai subtire.
Eu mi-am mostenit masina de la bunica mea :)) (mai tarziu va povestesc mai multe si despre masina de paste)

Rola de intins - se foloseste in loc de, sau ca si ajutor la masina de paste. Cand bucata de polimer este prea groasa sa intre in masina se poate subtia cu aceasta rola. Se pune polimerul pe suprafata de lucru si de intinde cu rola exact ca si aluatul. Exista role acrilice speciale pentru polimer dar eu inca folosesc un tub de spray si functioneaza foarte bine.

Forme de taiat - se pot folosi absolut orice este la indemana. De la formele de prajituri, la capace de spray, la pahare, cutii din plastic... Bineinteles exista multe forme speciale si din fericire se gasesc la furnizorii din Romania.


Andreea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu